جراحی بینی

امروزه مردم در مورد جراحی بینی ( رینوپلاستی) اطلاعات بسیار محدودی دارند، و اغلب جراحی بینی را بعنوان درمانی، لوکس می شناسند. عمل بینی انواع مختلفی  دارد.که رایج ترین آن کوچک کردن بینی میباشد و انحراف بینی یکی از مهم ترین دلایل عمل بینی می باشد

همانطور که  در ادامه مقاله خواهیم دید یکی از مهم ترین انواع عمل بینی، درمانی می باشند.

در این مقاله به موضاوعت زیادی از قبیل این که جراحی بینی چگونه انجام می شود؟ هزینه جراحی بینی چقدر است؟ و خطرات احتمالی جراحی بینی چیست؟ و همچنین از چه راهی متوجه بشیم که به عمل بینی نیاز داریم؟ می پردازیم

جراحی زیبایی بینی مشهد

 

 

جراحی بینی چیست؟

روند تغییر شکل بینی، گاهی اوقات به عنوان جراحی بینی یا عمل بینی شناخته می شود ودر تعریفی دیگر  به هماهنگی بین بینی و سایر اعضای صورت جراحی بینی گفته می شود.

 

جراحی بینی-مشهد

 

 

 

دلایل انجام جراحی زیبایی چیست؟

اما انجام جراحی های بینی عمدتا دلایل زیبایی دارد ولی اغلب  عمل بینی را برای درمان مشکلات و اختلالات تنفسی ناشی از ناهنجاری یا نقص در ساخت  و فرم بینی و یا به علت صدمه در حوادث یا تصادفات انجام می شود .

 

 

rhinopelasty-mashhad

 

 

 

انواع عمل بینی

عمل بینی را می توان در چندین فرم انجام داد:

  • تغییر اندازه بینی (یا برای کاهش آن یا بزرگنمایی آن).
  • تغییر عرض بینی یا حالت عروسکی کردن بینی
  • بالا بردن ارتفاع بینی با افزایش تقارن بینی.

                                 

 

 تاریخ عمل بینی

ریشه های عمل جراحی زیبایی بینی به مصر باستان، در حدود ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی گردد.  از روی نوشته های هیروگلیف بر روی پاپیروس می توان متوجه شد پزشکان مصری تغییرات بر روی بینی به منظور زیبایی انجام دادند .علیرغم سادگی روش، به عنوان مرجعی برای جراح های بینی و توسعه و پیشرفت عمل بینی پس از قرن ها بود.

جراحی زیبایی بینی در هند در ۵۰۰ سال قبل از میلاد  پیچیده تر و پیشرفت تر از مصر باستان انجام می شد. در هند جراحی بینی بدین صورت بود که قطعه ای از بینی را برش میدادند.

جراحی بینی در امپراتوری رومانیایی در ۲۷ سال قبل از میلاد پس از معرفی جراحی “آئولوس کورنلیوس سلسیوس” بصورت مدرن تر انجام می شد.

پس از جنگ جهانی اول جراحی بینی به علت پیشرفت عمل بیهوشی و کاهش ریسک و خطرات ناشی از جراحی بینی پیشرفت تقابل ملاحظه ای نمود.

 

 

 

 

 

 

 

قیمت جراحی بینی

قیمت جراحی بینی با توجه به جراح، هزینه جراحی، بیهوشی و مراقبت های پزشکی در کشور های مختلف متفاوت است .

حدود هزینه جراحی زیبایی بینی در امریکا در سال ۲۰۱۴ بین ۳۵۰۰ $ تا ۵۰۰۰ $، می باشد ، و هزینه عمل بینی توسط  جامعه جراحان پلاستیک آمریکا حدود ۴۶۹۴ $ می باشد.

به عنوان مثال، هزینه جراحی زیبایی بینی در فلوریدا $ ۳۵۰۰، در حالی که در ایالت نیوجرسی به ۵۰۰۰ $ می رسد

در مقابل، هزینه  عمل بینی تا در کشورهای عربی بین $۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ $ است، وهزینه عمل بینی ممکن است ۵۰۰۰ $ در برخی از کشورها،از جمله  عربستان سعودی برسد.  در کویت، هزینه جراحی بینی ۶۵۰۰ $،می باشد و هزینه جراحی بینی در مقایسه با دیگر کشورهای عربی گران تر باشد ، اما دلیل این هزینه بالا  به این علت است که تعداد متخصص و مراکز درمانی در کشورهای عربی محدود است.

به طور کلی، قیمت جراحی بینی با توجه به نظر پزشک و نوع جراحی بیمار متفاوت می باشد هزینه جراحی بینی در مشهد از ۴ میلیون شروع میشود

 

بهترین مکان برای انجام عمل بینی

همانطور که قبلا توضیح داده شد،  در بین کشورهای مختلف دنیا پایین ترین هزینه عمل بینی در ایران است که به دلیل تعداد زیادی از متخصصین جراحی بینی و مراکز جراحی بینی در ایران می باشد. نتیجه جراحی بینی به عوامل زیادی مانند مهارت جراح و مراقبت های پزشکی در بیمارستان و دکتر بیهوشی و…بستگی دارد که این عوامل تاثیر قابل توجهی بر نتیجه عمل و سرعت بهبودی جراحی بینی دارد.

دربهترین مراکز واقع بینی جراحی بینی در امریکا در لس “آنجلس” و “دالاس” و “نیویورک”، می باشد

در حالی که چین، ژاپن و کره جنوبی را اولین مراکز زیبایی دنیا  را تاسیس کردند

به طور قاطع نمی توان گفت که کدام کشور و کدام جراح بینی در دنیا بهتر است و همنطور که گفته شد به عوامل زیادی بستگی دارد برای شناخت بهتر از بهترین جراح دنیا می توان از اینترنت و سایت rhinoplastysociety.org بازدید کرد.

برای تعیین واجد شرایط بودن فرد برای انجام این نوع عملیات بینی، چندین مورد وجود دارد که باید در نظر گرفت:

رشد استخوان های صورت باید کامل باشد. جراحی بینی  در دوران کودکی یا نوجوانی انجام نمی شود. استخوان های صورت باید دست نخورده باقی بمانند و هیچ نوع تغییر شکل را شامل نمی شوند.

فردی که قصد عمل جراحی بینی را دارد باید در سلامت کامل باشد و نباید سیگار بکشد زیرا سیگار کشیدن باعث تاخیر در بهبود پس از جراحی می شود.

بیمار  بعد از عمل باید منتظر نتایج واقع بینانه باشد وآماده پذیرش تغییراتی باشد که در شکل خود به عنوان نتیجه جراحی بینی  رخ می دهد.

دوره نقاهت جراحی بینی و بهبودی پس از جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی جراحی کوچک است که  دوران نقاهت کمی دارد و بیمارنیاز به بهبودی طولانی ندارد. بیمار می تواند از روز بعد از عمل جراحی و گاهی اوقات در همان روز بیمارستان را ترک کند. با این حال،  دوران نقاهت از فرد به فرد دیگری متفاوت است، و تکنیک مورد استفاده در عمل باعث تغییر شدید در دوره های بهبود می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مراقبت های پس از جراحی بینی بسیار مهم است و در افراد مختلف متفاوت است وبه عوامل زیادی مانند تعهد به انجام درمان و نوع خوابیدن  و جلوگیری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بستگی دارد و زمان رسیدن به شکل نهایی و نتیجه نهایی بینی بین یک دوره ۲ تا ۱۲ هفته طول می کشد

امکان دارد یک هفته بعد از عمل جراحی بینی تورم پیدا کند و این کاملا طبیعی است  جای نگرانی ندارد گاهی اوقات ممکن است برای رسیدن به نتیجه مورد نظر یک سال پس از جراحی بینی زمان بببرد و بهتر است بعد از جراحی بینی صبور باشید و بطورکامل دستور العمل پزشکی را رعایت کنید.

نتایج  جراحی بینی قبل و بعد از عمل بینی

شما باید توجه داشته باشید که دوره بهبودی بعد از عمل یک دوره مهم است و باید با دقت و احتیاط کامل و پیروی از دستورالعمل پزشک رعایت شود تا بتوانید به شکل بینی که مدنظرتان دسترسی پیدا کنید درغیر اینصورت  منجر به عدم تعادل در شکل بینی می شود.  و باید دستورالعمل های پزشکی را به دقت پس از عمل دنبال کنید.

نتایج نهایی جراحی بینی در طی یک سال بعد از عمل جراحی نمایان می شود و بعد از اینکه تورم کامل در ناحیه بینی برطرف می شود. فرد باید آماده پذیرش این تغییرات که گاهی منجر به بزرگتر شدن بینی می‏شود باشد

 

 

 

 

 

 

 

مراحل قبل  و بعد از عمل جراحی بینی چیست؟

سه هفته قبل از عمل جراحی بینی، بیمار باید آزمایش های آزمایشگاهی و همچنین برنامه ریزی الکتروکاردیوگرافی انجام دهد. در مدت زمانی که عمل جراحی دو هفته طول می کشد، بیمار باید از مصرف داروهایی که سبب لخته شدن خون و لخته شدن آنها می شود، از جمله برخی داروهای ضد درد مانند آسپرین و داروهای حاوی ایبوپروفن، جلوگیری کند.

همچنین بیمار باید سیگار کشیدن یا مصرف نیکوتین را متوقف کند. شما همچنین باید از مصرف ویتامین E خودداری کنید و شروع به مصرف ویتامین C در روزانه حداقل ۱۰۰۰ میلی گرم در روز کنید. همچنین باید از نوشیدن الکل در دوره پیش از عمل جراحی و در دوره بعد جلوگیری کنید. اگر در معرض بیهوشی کامل در این عمل هستید، باید از خوردن غذاها یا نوشیدنی ها حداقل ۸ ساعت قبل از عمل خودداری کنید.

 مراحل جراحی بینی

بیهوشی

بنا به گفته پزشک، بیهوشی ممکن است یک بیهوشی کامل، جزئی یا موضعی باشد. پس از این، این روند ممکن است با ایجاد یک شیار یا بدون استفاده از آن آغاز شود.

بازسازی بینی

با حذف برخی از غضروف و استخوان، گاهی اوقات ممکن است لازم باشد که با اضافه کردن غضروف انجام شود

اصلاح شکل و فرم بینی

در صورت استفاده و نصب یک شکاف بینی، اگر شکسته باشد، برش جراحی را ببندید.

دستورالعمل های پس از جراحی بینی

پس از عمل، بیمار با همان دستورالعمل هایی که بعد از اکثر جراحی ها دنبال می شود،پیروی کند و  نباید غذا بخورد،.و از سیگار کشیدن وخوردن الکل اجتناب کنید و از تمرین و ورزش سنگین برای حداقل سه هفته پس از عمل خودداری کنید چسب بینی نیز باید در عرض یک هفته پس از عمل نگهداری شود . واز قرارگرفتن در معرض نور مستقیم خورشیدی تا بازسازی کامل خودداری کند.

انواع مختلف جراحی جراحی بینی چیست؟

انواع جراحی بینی:

جراحی زیبایی بینی: در این نوع جراحی بینی بینی فرد قبل عمل بصورت طبیعی می باشد و هدف فرد غمل کننده مدل های بینی چون فانتری و نیمه فانتزی می باشد

جراحی بینی استخوانی:  جراحی بینی استخوانی، مخصوص یینی هایی است که  پوست بینی نازکی و داری استخوان با غضروف محکم دارند.  احتمال موفقیت در  جراحی بینی استخوانی زیاد است.

جراحی بینی گوشتی: اکثر مردم خاورمیانه  با فرم ها و لبه های بینی گوشتی دارند جراح بینی گوشتی پوست بینی ضخیم دارند

جراحی بینی درمانی:  این نوع جراحی اغلب درمانی است و ممکن است به علت تغییر شکل یا رشد ناقص بینی یا بعد از جراحی برداشتن بخشی از بینی باشد. که در عرض یک تا ده روز پس از حادثه رخ می دهد که باعث تخریب برخی از استخوان بینی یا غضروف می شود.

قبل از عمل جراحی جراحی بینی چه سوالاتی باید از پزشک خود بپرسید؟

قبل از جراحی بینی زمانی که نزد جراح بینی مراجعه می کنید باید سوالاتی در خصوص روش جراحی و خطرات و عوارض جراحی بینی بپرسیم و همچنین درباره جراحی های بینی که جراح انجام داده و نتایج آن از جراح بپرسیم

آیا بیمارستانی که در آن جراحی انجام  می شود به طور کامل مجهز خواهد بود و شرایط لازم برای مقابله با مواقع اضطراری را دارد

باید ببینیم شرایط لازم برای جراحی بینی را داریم؟

چه مدت تا بهبودی کامل برای جراحی بینی لازم است؟

چه اقداماتی را به غیر از جراحی بینی می توانیم انجام دهیم؟

اطمینان خاطر از جراح بیهوشی و روش بیهوشی

 

افراد مشهوری که جراحی زیبایی و بینی انجام دادند.

اگرچه این موضوع به طور عمومی در جهان عرب به رسمیت شناخته شده است، اما بسیاری از افراد مشهور هر ساله جراحی زیبایی را انجام می دهند. مهمترین آنها جراحی پلاستیک و جراحی بینی است.

کتایون ریاحی قبل از عمل  بینی                                               کتایون ریاحی بعد از عمل  بینی

 

 

 

 

 

 

 

شیلا خداداد قبل از عمل بینی                                                شیلا خداداد بعد از عمل بینی

 

 

 

 

 

نیوشا ضیغمی بعد از عمل بینی                                         نیوشا ضیغمی قبل از عمل بینی

 

 

 

 

 

 

فرهاد مجیدی قبل از عمل بینی                                             فرهاد مجیدی بعد از عمل بینی

 

 

 

 

 

 

 

 

پرستو صالحی قبل از عمل بینی                                            پرستو صالحی بعد از عمل بینی

 

 

 

 

 

 

 

سحر جعفری جوزانی قبل از عمل بینی                                            سحرجعفری جوزانی بعد از عمل بینی

 

 

 

 

 

 

 

نگار فروزنده قبل از عمل بینی                                            نگار فروزنده بعد از عمل بینی

 

 

 

 

 

 

 

آرام جعفری قبل از عمل بینی                                            آرام جعفری بعد از عمل بینی

 

 

 

 

 

 

 

شبنم قلی خانی قبل از عمل بینی                                            شبنم قلی خانی بعد از عمل بینی

 

 

 

 

 

 

صبا کمالی قبل از عمل بینی                                            صبا کمالی بعد از عمل بینی

 

 

 

 

 

 

 

محسن یگانه  قبل از عمل بینی                                            محسن یگانه بعد از عمل بینی

 

 

 

 

 

 

 

شهنام شهابی  قبل از عمل بینی                                            شهنام شهابی بعد از عمل بینی

 

 

 

 

 

 

 

شراره رخام  بعد از عمل بینی                                                       شراره  قبل از عمل بینی

 

 

 

 

 

 

 

خاطره حاتمی قبل از عمل بینی                                            خاطره حاتمی بعد از عمل بینی

 

 

 

 

 

 

امیر علی نبویان قبل از عمل جراحی بینی                                            امیرعلی نبویان بعد از عمل بینی

 

 

 

 

 

 

 

سینا سرلک قبل از عمل بینی                                                 سینا سرلک بعد از عمل بینی